Puls Jedynki nr 2, kwiecień 2021 |
|
Wielkanocne kartki, zajączki, pisanki i koszyczki w klasie 3B |
Zbliżają się Święta Wielkanocne. Z tej okazji uczniowie klasy 3B wprawdzie zdalnie, ale wykonali prace związane z tymi świętami: kartki, zajączki, pisanki, a nawet koszyczki wielkanocne. W wykonaniu prac liczyła się pomysłowość i inwencja twórcza. Jak widać dzieciom jej nie brakowało. Klasa 3 B życzy wszystkim Wesołych, pogodnych i radosnych Świąt.
Opracowała Ewa Witkowska
fot. Ewa Witkowska |

Miło nam poinformować, że nasza szkoła wzięła udział w programie InterACT – Każdy z nas jest inny i każdy taki sam, za który otrzymała certyfikat i znalazła się na mapie polskich szkół, uczestniczących w tym projekcie.
InterACT to program edukacji antydyskryminacyjnej, stworzony przez dr Mary Weidner (West Virginia University, USA), adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Podczas jego adaptacji na język polski, dokonanej przez dr hab. Katarzynę Węsierską, prof. UŚ z udziałem członków Koła Naukowego Młodych Logopedów Uniwersytetu Śląskiego, udowodniono, że program można wdrażać wśród polskojęzycznych dzieci. Badania prowadzone na gruncie amerykańskim i polskim potwierdziły skuteczność programu i pozytywne efekty płynące z jego wdrażania.
Celem programu InterACT jest kształtowanie adekwatnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec różnych form niepełnosprawności, a także zaburzeń w komunikowaniu się, w tym zmiana postaw społecznych wobec jąkania. Poprzez udział w sesjach InterACT dzieci uczyły się jak adekwatnie reagować i skutecznie wspierać osoby z różnymi formami niepełnosprawności oraz jąkające się. Dowiedziały się także co robić, a czego nie robić, by komunikowanie się było skuteczne i przebiegało w przyjaznej atmosferze. Najważniejsze przesłanie programu brzmi: Każdy z nas jest inny i każdy taki sam – każdy z nas jest wyjątkowy! Budujmy świat bezpieczny i przyjazny dla wszystkich dzieci.
W programie wzięli udział uczniowie klas I oraz dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne. Na program składały się dwie sesje, podczas których dzieci oglądały filmiki z udziałem kukiełek – Majki, Benka, Hani, Poli i Maksa oraz prezentacje: „Inny - nie znaczy gorszy”, „Słynne osoby jąkające się”. Czynnie uczestniczyły w dyskusji z wykorzystaniem tablic interaktywnych, a następnie wykonywały zadania w specjalnych zeszytach ćwiczeń. Na zakończenie dzieci otrzymały dyplomy potwierdzające uczestnictwo w programie, którego założenia i cele były bardzo ciekawe, pouczające i zapewne wpłyną na postawy naszych uczniów.
Jolanta Koch
fot. Jolanta Koch |
Uczennica klasy 3B wygrała konkurs pod hasłem Żarska pisanka z ratuszowej wieży |
Gratulacje!
Mamy się czym pochwalić. Uczennica klasy 3B Patrycja Standowicz wygrała konkurs ogłoszony przez Burmistrz Miasta i Bibliotekę Miejską pod hasłem Żarska pisanka z ratuszowej wieży. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie samodzielnie wykonać projekt pisanki wielkanocnej z motywami nawiązującymi do kolorytu lokalnego naszego miasta np. historii, zabytków. Zwycięski projekt został przeniesiony na formę przestrzenną i wykorzystany do stworzenia pisanki, która przyozdobiła wieżę żarskiego Ratusza podczas Świąt Wielkanocnych. Na konkurs wpłynęły 134 prace. Jurorom najbardziej spodobała się praca Patrycji i to według jej projektu wykonano pisankę, którą można podziwiać na wieży żarskiego Ratusza. Poza Patrycją - zwyciężczynią konkursu z naszej szkoły wyróżniono jeszcze 19 prac. Gratulujemy wszystkim wyróżnionym uczniom i życzymy dalszych sukcesów. Wszystkich zachęcamy do obejrzenia zwycięskiej pisanki na ratuszowej wieży.
Opracowała Ewa Witkowska

fot. Facebook Miasta Żary |
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>
|
Strona 1 z 433 |