SP1 Sport poniedziałek, 17 grudnia 2018
 

 
Logo Librus
 


Szkoła kreatywnego myślenia i działania
Ekologia
E K O L O G I A
Dobra Szkoła
Międzyszkolny Konkurs Filmowy
album fotograficzny klasy 1a
EnglishBlog
Logo wf z klasą
Zapraszamy
na naszego bloga
 szkoła promująca zdrowie
Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń


ŚWIETLICA
logo FAR
Odsłon : 7675264
Szkoła kreatywnego myślenia i działania PDF Drukuj Email








Założenia projektu:

1. Nowatorskie działania

2. Innowacyjne pomysły

3. Kreatywne myślenie

4. Rozwijanie własnych pasji



„Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy,
ponieważ wiedza jest ograniczona"

                                                                         Albert Einstein



   George Land i Beth Jarman przeprowadzili w 1968 r. z udziałem 1600 dzieci (w wieku 3-5 lat) badania naukowe nad kreatywnością, posługując się tym samym narzędziem badawczym, które NASA opracowało w celu wytypowania najbardziej innowacyjnych inżynierów i naukowców. Wyniki pracy badaczy ukazały szereg interesujących i zaskakujących wniosków, a zarazem niepokojących prawidłowości. Ustalono, że dzieci w wieku 3-5 lat w 98% są kreatywne na poziomie geniuszu. Badanie dwukrotnie powtórzono na tych samych dzieciach po kilku latach i okazało się, że pośród 10-letnich dzieci już tylko 32% zachowało wysoki poziom kreatywności, natomiast badania podłużne w grupie 15-latków ukazały, że wynik spadł do 12%. Badania przeprowadzone tym samym testem na grupie 280 tysięcy osób dorosłych wykazały, że tylko 2% osób przejawiało kreatywność. Uogólnienie wyników badań pozwala stwierdzić, że większość z nas rodzi się z satysfakcjonującym poziomem kreatywności, jednakże w związku z brakiem odpowiedniej stymulacji, a także w wyniku wszechobecnej standaryzacji, poziom ten spada. Analiza wyników badania ukazuje ogromną rolę edukacji wczesnoszkolnej w zabezpieczaniu, ochronie i rozwijaniu naturalnej gotowości uczniów w wieku młodszym szkolnym do twórczego myślenia, prowadząc do konkluzji: gdy wrodzona zdolność do twórczego myślenia nie jest rozwijana - zanika. W dydaktyce ogólnej metody problemowe (w tym akty¬wizujące oraz ich odmiany i techniki) cieszą się oraz większym zainteresowaniem nauczycieli. Na polu edukacji rangę potrzeby rozwijania twórczości podnosi wyodrębnienie pedagogiki twórczości jako odrębnej subdyscypliny naukowej.
Życie Szkoły 2017 r.

*   *   *


Zaproszenie do współpracy








*   *   *

Wycieczka do Majalandu

   Wycieczka do Majalandu, która odbyła się 5 grudnia 2018 r., sprawiła, że kreatywna rozrywka, zajęcia teatralne i moc wrażeń odbiły się na nas niesamowitymi wspomnieniami.
   Zapraszamy do obejrzenia galerii.
Marta Durys
Elżbieta Jusińska
Piotr Pałac


fot. Elżbieta Jusińska, Piotr Pałac i Magdalena Jagodzińska


*   *   *


Otrzymaliśmy odpowiedz od naszych niemieckich przyjaciół z Seydy na pytanie - Jak w Niemczech pracuje się z zadaniami domowymi. Zachęcam wszystkich uczniów niemieckojęzycznych z zapoznaniem się tych wypowiedzi.


Hausaufgaben in Deutschland

Franz ist 14 Jahre alt und besucht die 8. Klasse. Er muss früh am Morgen um 6.30 Uhr aus dem Haus gehen und kommt gegen 15 Uhr von der Schule zurück. An den Hausaufgaben sitzt er ungefähr eine Stunde, dann muss er auch noch lernen.

Hans fährt mit seinem großen Bruder auch ins Gymnasium in der Frühe, aber er kommt meist schon etwas früher nach Hause, halb zwei. Er ist 10 Jahre alt und geht in die 5. Klasse. Für die Hausaufgaben braucht er ungefähr auch so lange wie Franz. Manchmal sind freilich auch besondere Aufgaben zu erledigen, zum Beispiel ist ein Vortrag auszuarbeiten oder ein Plakat zu gestalten.

Hans und Franz üben auch gerne die Englisch- und Lateinvokabeln mit dem Computer. Dort gibt es ein Programm, was direkt zu ihren Lehrbüchern passt und sie nach den Vokabeln fragt, die sie dann eintippen müssen. Es ist wie ein Spiel: Wieviel Punkte erreicht man?

Clara geht noch in die Grundschule, in die 3. Klasse. Sie ist 8 Jahre alt. Zur Schule kann sie zu Fuß gehen und muss nicht mit dem Bus nach Jessen (12 km) fahren, sondern sie geht in die Schule in Seyda, die etwa 1 Kilometer entfernt ist. Um 7.15 Uhr muss sie losgehen. Zur Zeit aber fehlen die Lehrerinnen, deshalb hat sie manchmal erst 8.30 Uhr oder 9.30 Uhr Schulbeginn. Das ist eine große Ausnahme. Zu Mittag um 13 Uhr ist sie wieder zu Hause, manchmal auch schon früher. Sie ist bei den Hausaufgaben am eifrigsten, was man auch an der Schrift sieht.

Alle Kinder lernen Klavierspielen. Auch da haben sie Hausaufgaben auf, wo sie täglich üben. Einmal in der Woche haben sie Unterricht.
Franz hat auch einen Saxophonunterricht und spielt in verschiedenen Musikgruppen mit.
Heute ist Freitag, da machen sie keine Hausaufgaben, denn am Wochenende ist keine Schule.

Friederike studiert schon, in Greifswald an der Ostsee. Sie ist 20 Jahre alt. Und Carl ist gerade zum Wochenende nach Hause gekommen. Er geht auf eine Landesschule für Sachsen-Anhalt, in Schulpforta bei Naumburg. Dort lernt er besonders Sprachen, also neben Englisch und Latein auch noch Spanisch und Griechisch. Sie fahren von der Schule aus auch in fremde Länder, zum Beispiel war er dieses Jahr in Spanien und in Equador.

Wir haben Euch die Bilder von Franz, Hans und Clara gemacht, auch von
ihrem Hausaufgabenheft.
Herzliche Grüße nach Polen!
Thomas Meinhof aus Seyda
Marta Durys





*   *   *


Kreatywne graffiti na lekcji wychowania fizycznego

   Prezentujemy zrobione grafiki na koszulkach z różnymi elementami. Twórcze myślenie wzięło się z lekcji wychowania fizycznego, gdzie koszulki pięknie wyglądają.
Elżbieta Jusińska


alt
fot. Elżbieta Jusińska


*   *   *

Kreatywne graffiti

   Po nauce i zdobytych wiadomościach z warsztatów graffiti wykonywaliśmy koszulki na lekcji wychowania fizycznego.
Elżbieta Jusińska


fot. Elżbieta Jusińska



*   *   *
Warsztaty z graffiti w SP 1 w Żarach

   19 listopada 2018 r. w Szkole Podstawowej nr 1 w Żarach odbyły się warsztaty z graffiti, któ®e otworzyła p. Wicedyrektor Honorata Kryszewska. Pani Justyna Machnio z Wrocławia, absolwentka ASP, zaprezentowała prelekcję na temat wiedzy z graffiti. Dzieci wykonały wzory i szablony, które same zaprojektowały, a następnie odbiły na koszulkach specjalna farbą.
   Dziękujemy za tak cenną wiedzę i poszerzenie horyzontów w tej dziedzinie.
Elżbieta Jusińska


fot. Elżbieta Jusińska




*   *   *

Die Hausaufgaben In Polen Und In Deutschland


   W ramach projektu „Szkoła kreatywnego myślenia i działania” uczniowie klas szóstych poszukiwali różnic między systemami nauki w Polsce i w Niemczech. 
   Tematem przewodnim lekcji warsztatowych były zadania domowe. 
   Czekamy jeszcze na wypowiedzi naszych niemieckich przyjaciół z Seydy, jak pracują z zadaniami domowymi w Niemczech.
Marta Durys


fot. Marta Durys



*   *   *

Zajęcia jogi

   Zajęcia z jogi z klasą 7b i 7c odbyły się w dniu 16.11.2018 r. Dziewczęta próbowały relaksacji, technik oddychania oraz ćwiczeń typowych z jogi przy muzyce. Kreatywne zajęcia bardzo się podobały i stworzyły nowe horyzonty na przyszłość u naszych uczniów.
Elżbieta Jusińska


alt
fot. Elżbieta Jusińska
 


*   *   *

Zadania domowe - debata


1. Klasy 1-3 powinny mieć zadania domowe rozwijające wyobraźnię, ale dzieci również powinny mieć zeszyty do kaligrafii, aby w domu ćwiczyć.
2. Zadania domowe dla chętnych, którzy chcą utrwalić temat.
3. Dodatkowe, nieobowiązkowe, łatwiejsze zadania dla osób, które nie rozumieją, a chcą zrozumieć.
4. Małą ilość obowiązkowych, zadań domowych dla klas 4-8, ponieważ naszym zdaniem dom powinien być miejscem odpoczynku, a i tak mamy dużo nauki do kartkówek i sprawdzianów.
5. Poprzez zadania domowe uczniowie nie mają czasu, aby rozwijać swoje zainteresowania, bądź nawet odpocząć, ponieważ odrabiają zadania domowe do później godziny.
6. Zadania domowe powinny być zróżnicowane, np. z języka polskiego do wyboru kategorie: ortografia, fonetyka, stylistyka i uczeń ma prawo wyboru tej kategorii, w której czuje się najpewniej, bądź utworzy własne zadanie domowe związane z wybraną kategorią.
7. Zadania najchętniej wykonywane przez uczniów są w formie rysunkowej, np. krzyżówki, wykreślanki.
8. Zadania domowe muszą być ciekawe i kreatywne, utrwalające wiadomości w formie wizualnej – przyroda kształt kwiatu, matematyka – liczba, j. polski – litery, żeby wzrokowo to uzmysłowić.
9. Na weekendy brak zadań domowych, jest to czas relaksu. 10. Każdy może przygotować zadanie dla klasy i je wspólnie rozwiązać.
Nauczycielka powinna wykorzystywać umiejętności i talenty dzieci oraz pomóc je rozwijać.
Elżbieta Jusińska i Marta Durys
 
*   *   *



   Zadania domowe mają służyć przećwiczeniu tematu, zmusić do myślenia. Powinny być to takie, których nie można znaleźć w Internecie, a zadawane mogłyby być raz w tygodniu, ale takie żeby zajęły więcej czasu, więcej myślenia. Zadania powinny pokazywać, że to czego uczniowie uczą się na lekcjach przyda się w życiu. Sądzę, że ilość powinna zmienić się na jakość, mniej ale bardziej wartościowe zadania np. projekty, samodzielne lub grupowe prace plastyczne
wicedyrektor Edyta Talarowska
 

*   *   *


   Zadania powinny być jako podsumowanie tematu, ale w małej ilości, aby poświęcić jak najmniej czasu, żeby uczniowie nie byli zmęczeni, znużeni. Zadania powinny być w kreatywnej, urozmaiconej, rozwijającej formie, np. krzyżówki, rebusy, plakaty.
wicedyrektor Honorata Kryszewska

*   *   *

   Zadania powinny służyć utrwaleniu tematu oraz podwyższeniu poziomu wiedzy. Mała ilość zadań sprawiłaby, że uczniowie mieliby więcej czasu wolnego, na np. rozwijanie swoich umiejętności, ale zadania powinny zostać w systemie szkolnym, bo pewne rzeczy wymagają ćwiczeń, aby stać się mistrzem. Uważam, że zadania powinny doskonalić wiedzę praktyczną, która przyda się uczniom w przyszłości.
pedagog Aneta Kochanowicz


Zespół projektu:

Wiktoria Fabiańczyk
Kornelia Kostecka
Wiktoria Mikołajczak
Aleksandra Kaszubska
Natalia Pawlaczyk
Nadzorujący projekt: 
mgr Elżbieta Jusińska


fot. Elżbieta Jusińska
 
 
 
*   *   *

Zajęcia kreatywne z muzyką

   Kreujemy siebie przy muzyce hip-hop. Klasa 5b, objęta projektem, prezentowała własne pomysły i choreografię.
Elżbieta Jusińska


fot. Elżbieta Jusińska

 

*   *   *


Projekt „Szkoła Kreatywna i Aktywna” – sportowo i językowo – Skokoloco 2018

   Uczniowie wielu klas SP 1 w Żarach w dniu 25.10.2018 r. uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w Parku Trampolin w Zielonej Górze. Zabawa była kreatywna i sportowo aktywna. Wszyscy razem z opiekunami, p. E. Jusińską, M. Durys, I. Mielniczek i I. Olszańską świetnie się bawili i uczyli.
E. Jusińska 
M. Durys

fot. Marta Durys



*   *   *

Projekt „Szkoła Kreatywna i Aktywna” – gry planszowe w SP 1 w Żarach


   W dniu 26.10.2018 r. odbyły się rozgrywki gier planszowych. Uczniowie klas V, VII i VIII rywalizowali o miejsca w znane gry: szachy, warcaby, chińczyka itd. w języku niemieckim i polskim. Staraliśmy się uruchomić naszą wyobraźnię, myślenie oraz skupić uwag, wykorzystując również słowniki polsko-niemieckie. Na klasy Ia i Id p. Krysi Rewaj i p. Ewy Siatkowskiej nie było mocnych w grze w szachy i w warcaby. Gratulujemy!
E. Jusińska
M. Durys


fot. Marta Durys

*   *   *


Tydzień aktywny z projektem „Kreatywna szkoła myślenia i działania – bulle”

   Próbujemy w naszej szkole poznać zasady rzucania kul. Mamy zapalonych fanatyków tej gry oraz tych, którzy lubią aktywne sporty. Poznaliśmy zasady gry w jeu de boules, czyli kule, w międzyczasie salę gimnastyczną odwiedzili żołnierze amerykańscy.
Elżbieta Jusińska


fot. Elżbieta Jusińska
 


*   *   *

Szkoła kreatywnego myślenia i działania - Kostka Rubika w SP 1 w Żarach


   Kostka Rubika, tak niegdyś popularna, powraca. Zobaczcie, jak fenomenalnie radzili sobie z nią nasi uczniowie w czasie szkolnego turnieju jej układania na czas. Oto wyniki:

I miejsce Dominika Krzyżanowska – kl. 7c
II miejsce Emilia Mazurkiewicz – kl. 7c
III miejsce Noemi Konieczna – kl. 5a
IV miejsce Mateusz Pasławski – kl. 6a

   Uroczystego wręczenia nagród dokonała p. Dyrektor Agnieszka Ropska.
Organizatorki
Elżbieta Jusińska
Marta Durys


fot. Julia Gruchot

 
*   *   *